
Titlul și codul proiectului
CNFIS-FDI-2018-0132
„Dezvoltare, adaptare și transformare în antreprenoriat studențesc – DATAS„
Scopul proiectului
Dezvoltarea spiritului antreprenorial studențesc și a structurii antreprenoriale destinate studenților din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați (UDJG).
Obiectivele proiectului
Obiectivul specific 1
Dezvoltarea de competențe și abilități antreprenoriale şi manageriale pentru studenți și absolvenți-sub egida Societăţii Antreprenoriale Studenţeşti (SAS-UGAL), înfiinţată prin OM 3262/2017, cu ROF și Metodologie de aplicare ROF conform Hotărârii Senatului UGAL 77/4.09.2017 și schimbarea modului de gândire al studenţilor pentru a privi antreprenoriatul ca o opţiune de carieră prin analiza calităţilor proprii de antreprenor. Studenţii și absolvenţii vor putea participa gratuit la cursurile de Competenţe antreprenoriale şi Expert accesare fonduri structurale şi de coeziune europene, autorizate ANC, workshop-uri cu antreprenori de succes, activități de mentorat pentru studenţi/echipe care doresc să se înscrie în competiții antreprenoriale. Dezvoltarea structurii specifice activităților antreprenoriale studențești se va concretiza prin înființarea de entități antreprenoriale pilot, la nivelul facultăților.
Obiectivul specific 2
Sprijinirea iniţiativelor de afaceri ale studenţilor şi absolvenţilor prin aderarea la întreprinderi simulate, organizarea de sesiuni de proiecte de idei de afaceri, cu scopul selectării unor propuneri viabile, concurs de idei de afaceri, târg pentru expunerea planurilor de afaceri, sprijinirea potenţialilor întreprinzători interesaţi în a susţine ideile de afaceri ale studenţilor, crearea de entităţi însărcinate cu investigarea posibilităţilor de contact cu mediul economic şi cu sporirea finanţării terţiare la nivelul a cât mai multor facultăţi.
Justificarea necesității implementării proiectului
Prin obiective şi activităţi, proiectul se aliniază priorităţilor, direcţiilor de acţiune şi indicatorilor care stau la baza monitorizării şi evaluării Strategiei Naţionale pentru Competitivitate 2015-2020: în direcţia de acţiune Antreprenoriat se doreşte creşterea densităţii IMM, de la 23/1000 de locuitori în 2013 la 35/1000 locuitori în 2020, iar în direcţia de acţiune Creativitate – prin stimularea antreprenoriatului în industrii creative şi creşterea ponderii lor în PIB de la 7% la 10%. Se urmăreşte şi crearea, în cadrul unei scheme de ajutor de minimis, a unui fond de investiții destinat antreprenorilor cu idei inovatoare (Strategia Națională de Cercetare, Dezvoltare şi Inovare 2014-2020).
Activități în cadrul proiectului
A1 – Managementul proiectului
- A1.1. Coordonarea activităților aferente proiectului; Comunicarea între managerul de proiect şi membrii echipei; Coordonarea membrilor echipei prin respectarea sarcinilor, precum și a termenelor de realizare a acestora, cu respectarea legislaţiei în vigoare, urmărindu-se asigurarea unui raport optim cost-eficiență între buget și indicatorii asumați, respectiv între bugetul alocat fiecărei activități și rezultatele previzionate. Coordonarea se va realiza pe plan financiar, juridic, informatic și pe linie de achiziții;
- A1.2. Informare și promovare (anunţuri, invitaţii, clarificări) prin e-mail şi reţele de socializare. Promovarea activităților proiectului prin: întâlniri cu grupuri de studenți/absolvenți, e-mail, mass-media, reţele de socializare şi asociaţiile studențeşti şi alumni;
- A1.3. Implementare activități prin analiza și raportarea în permanență a situației proiectului, urmărirea bugetului și a activităților aprobate, asigurarea calității, corelate cu instrumentul financiar al achizițiilor și plăților.
A2 – Activitatea de comunicare şi publicitate
- A2.1. Elaborarea strategiei și a planului de comunicare pentru proiect prin luarea în considerare a instrumentelor şi documentelor de promovare şi diseminare;
- A.2.2. Activități de publicitate (conceperea elementelor de identitate vizuală, materiale informative şi publicitare–afişe, pliante, broşuri, banner, mape, pixuri personalizate) prin intermediul mediului on-line şi prin afișaj etc. Se va crea o pagină Facebook a proiectului, care va fi actualizată permanent și în care se vor publica comunicate şi anunțuri în conformitate cu graficele activităţilor proiectului;
A3 – Dezvoltarea structurii specifice activităților antreprenoriale studențești
- A3.1. Constituirea și avizarea de către Consiliul Executiv al Societăţii Antreprenoriale Stud. din Univ. “Dunărea de Jos” din Galați (SAS-UGAL) a unor celule antreprenoriale pilot la nivelul a 4 facultăți (Economie și Administrarea Afacerilor; Inginerie; Știința și Ingineria Alimentelor; Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică);
- A3.2. Elaborarea de către SAS-UGAL a unui Ghid al studentului antreprenor–întreprinzător, aspirant şi lider autentic, cu inițiative concrete în afacerile de mâine;
- A3.3. Identificarea a potențialilor beneficiari ai proiectului (studenți și absolvenți) printr-o campanie de informare;
- A3.4. Incheierea de acorduri privind colaborarea pe linie antreprenorială cu cel puțin 3 universităţi din ţară.
A4 – Formare antreprenorială şi de management pentru accesarea de fonduri publice
- A4.1. Desfăşurare curs Competenţe antreprenoriale, autorizat ANC în 2017, în cadrul proiectului CNFIS-FDI 0542. Se va forma o serie de 25 de cursanţi (studenţi/absolvenţi), dintre care cel puţin 90% vor absolvi cursul şi vor rezulta min. de 10 planuri de afaceri. Durata cursului: 40 ore;
- A4.2. Desfăşurare curs Expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene, autorizat ANC, cod COR 242213, prin care se oferă informații și competențe necesare dezvoltării abilităților de planificare, scriere, implementare, decontare și monitorizare a proiectelor cu fonduri nerambursabile, prin care cursanţii îşi pot dezvolta afacerea proprie și/sau pot coordona proiecte pentru atragerea de finanțare nerambursabilă pentru propria afacere. Durata cursului: 40 ore. Se va forma o serie de 25 de cursanţi, dintre care cel puţin 90% vor absolvi cursul şi vor rezulta min. 10 proiecte. Durata cursului: 40 ore.
A5 – Organizarea şi desfăşurarea de workshop-uri și activități de mentorat
- A5.1. Workshop–HEInnovate-ins trument de autoevaluare a Universității antreprenoriale;
- A5.2. Workshop–Bune practici antreprenoriale. Invitați: antreprenori din regiunea Sud-Est;
- A5.3. Consiliere și orientare în cariera antreprenoriala în cadrul CCOC (Centrul de Consiliere şi Orientare în Carieră) al UGAL, corelate cu sesiuni de mentorat.
A6 – Sprijinirea activității întreprinderilor simulate din SIMPRACT
- A6.1. Reactivarea întreprinderilor simulate create în cadrul proiectului „SIMPRACT-Tranziția de la școală la viața activă prin practică și crearea de intreprinderi simulate” (POSDRU/160/2.1/S/138113), pe baza transmiterii formularelor de continuare a activităților către centrala firmelor de exercițiu din România (ROCT);
- A6.2. Desemnarea managerilor, întocmirea organigramelor și împărţirea studenților și absolvenților selectați pe fiecare departament, stabilirea metodologiei specifice activităților firmelor simulate;
- A6.3. Realizarea de stagii de training în întreprinderile simulate.
A7 – Organizarea unui Concurs de idei de afaceri
- A7.1. Organizarea și promovarea Concursului: elaborarea metodologiei, a regulamentului; identificarea și atragerea firmelor care să formuleze probleme de rezolvat de către participanții la Concurs;
- A7.2. Desfășurarea Concursului. Cele mai bune 3 planuri de afaceri (din min. 10) vor fi răsplătite cu premii, sesiuni de mentorat/tutoriat și intern-ship-uri.
A8 – Târg pentru expunerea planurilor de afaceri și facilitarea contactului cu potențiali investitori prin evenimentul SAADC 2018 (Studenți și Absolvenți Antreprenori în Dialog cu Companiile)
- A8.1.Organizarea unui târg în vederea expunerii planurilor de afaceri (PA) participante la concurs (Activ. A7) si de postere care prezintă rezultate ale unor proiecte de diplomă/lucrărilor de disertație, proiecte/lucrări la sesiuni ştiințifice, cu potențial de a fi bazele unor start-up-uri. Acestea sunt pentru reprezentanții mediului economic și publicului larg;
- A8.2. Masă rotundă cu reprezentanți ai companiilor în spațiul special amenajat.