Titlul și codul proiectului

CNFIS-FDI-2021-0324
„Îmbunătățirea calității educației antreprenoriale a studenților la UDJG – IQSEE”

Scopul proiectului

Îmbunătățirea calității educației antreprenoriale a studenților și absolvenților în scopul încurajării spiritului antreprenorial prin utilizarea unor instrumente manageriale inovative capabile să le dezvolte abilități și competențe necesare înființării și conducerii de firme viabile în contextul socio-economic actual și susținerea structurii antreprenoriale SAS-UGAL destinate studenților din UDJG.

Obiectivele proiectului

Obiectivul general

Încurajarea spiritului antreprenorial studențesc prin utilizarea unor instrumente manageriale inovative pentru dezvoltarea de abilități și competențe antreprenoriale și manageriale, în contextul socio-economic actual și susținerea și dezvoltarea structurii antreprenoriale SAS-UGAL destinate studenților din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați (UDJG).

Obiectiv specific 1

Promovarea spiritului antreprenorial în rândul studenților, în vederea creșterii gradului de dezvoltare personală și pregătire profesională, a îmbunătățirii perspectivelor de carieră și dezvoltare de activități independente inovative, prin participarea unui număr minim de 65 de cursanți la programe de formare profesională antreprenorială, de gestiune financiară a afacerii, sesiuni de consiliere, mentorat etc.

Obiectiv specific 2

Dezvoltarea structurii antreprenoriale din UDJG prin instituționalizarea Planului strategic de dezvoltare antreprenorială, crearea website-ului SAS-UGAL, susținerea centrelor antreprenoriale studențești înființate în anii anteriori, a SAS-HUB-ului, implicarea studenților în programe de întreprinderi simulate și prin propunerea unui nou curs de dezvoltare antreprenorială.

Obiectiv specific 3

Creșterea competiției antreprenoriale în rândul studenților UDJG prin promovarea și premierea ideilor inovative de afaceri și a celor mai bune simulări de decizii manageriale pe baza unor situații date în cadrul competiției anuale SMART STUDENT-ANTREPRENOR, cu sprijinul mediului de afaceri.

Justificarea necesității implementării proiectului

Prin activitățile practice prevăzute, studenții vor dobândi cunoștințe pentru înțelegerea și abordarea de ansamblu a procesului managerial și decizional în cadrul firmei. Prin acest proiect se continua direcțiile de dezvoltare instituțională finanțate anterior prin susținerea centrelor deja înființate, diversificarea paletei de cursuri de formare antreprenorială, susținerea SAS-HUB-ului pentru stimularea potențialului creativ și inovator din UDJG precum și prin sprijinirea activității întreprinderilor simulate. Totodată, se urmărește consolidarea antreprenoriatului inovativ și instituționalizarea Planului strategic de dezvoltare antreprenorială la nivelul UDJG, cu rol în stimularea noilor afaceri la nivel local și regional.

Activități din cadrul proiectului

A1 Activitatea de comunicare și promovare

  • A1.1 Elaborarea strategiei și a planului de comunicare pentru proiect;
  • A1.2 Conceperea materialelor de informare și promovare;
  • A1.3 Diseminarea în medii on-line și off-line (dacă este cazul) a materialelor informative (afișe, fly-ere, mape, pliante etc.);
  • A1.4 Crearea unei pagini pentru SAS-UGAL pe website-ul instituției.

A2 Dezvoltarea structurii specifice activităților antreprenoriale studențești

  • A2.1 Actualizarea Consiliului executiv al Societății Antreprenoriale Studențești din UDJG (SAS-UGAL);
  • A2.2 Actualizarea Ghidului studentului antreprenor – întreprinzător, aspirant și lider autentic;
  • A2.3 Actualizarea Planului strategic de dezvoltare antreprenorială și aprobarea acestuia la nivel instituțional;
  • A2.4 Încheierea de acorduri privind colaborarea pe linie antreprenorială cu universități din țară;
  • A2.5 Crearea la nivelul instituției, în cadrul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor a unui laborator de simulare a deciziilor manageriale (care va include achiziția unei aplicații de tip ERP, a unui server și a 20 de calculatoare).

A3 Activitatea de formare și dezvoltare a competențelor antreprenoriale pentru studenți

  • A3.1 Curs – Competențe antreprenoriale, autorizat ANC. Durata cursului – 40 de ore (minim 25 cursanți);
  • A3.2 Curs –Utilizarea unui sistem integrat de gestiune financiară pentru luarea deciziilor manageriale (minim 20 cursanți).

A4 Organizarea de activități de consiliere și informare

  • A4.1 Organizarea de activități de consiliere privind aspectele legale, pregătirea unui plan de afaceri și modalități de accesare a fondurilor pentru minim 20 de studenți;
  • A4.2 Organizarea de sesiuni de informare din partea unor instituții financiar-bancare pentru identificarea de soluții de finanțare a afacerii pentru minim 20 de studenți.

A5 Organizarea și desfășurarea a 2 sesiuni interactive bazate pe transferul de cunoștințe

  • A5.1 Workshop 1 – Experiențe antreprenoriale de succes. Invitați: reprezentanți ai mediului de afaceri;
  • A5.2 Workshop–HEInnovate-instrument de autoevaluare a Universității antreprenoriale.

A6 Realizarea de stagii de training în întreprinderi simulate și susținerea SAS-HUB-ului

  • A6.1 Reactivarea unei întreprinderi simulate (IS) din cadrul firmelor de exercițiu existente în platforma națională ROCT;
  • A6.2 Realizarea de stagii de training în întreprinderea simulată reactivată (30 de participanți);
  • A6.3 Susținerea SAS-HUB-ului pentru stimularea potențialului creativ și inovator din UDJG prin atragerea de noi parteneri.

A7 SMART ANTREPRENOR UGAL. Desfășurarea unor concursuri de idei de afaceri inovative

  • A7.1 Organizarea unui concurs de idei de afaceri inovative adaptate actualului context socio-economic, realizate de studenții / absolvenții UDJG;
  • A7.2 Organizarea unei competiții privind simularea unui proces decizional managerial pe baza unei situații financiare date;
  • A7.3 Gala Studenților Antreprenori – premierea câștigătorilor concursului de idei de afaceri inovative adaptate actualului context socio-economic și a câștigătorilor competiției privind simularea procesului decizional.

A8 Managementul proiectului

  • A8.1 Monitorizarea, evaluarea și raportarea activităților propuse, precum și a rezultatelor;
  • A8.2 Supervizarea derulării procedurilor de achiziție;
  • A8.3 Managementul resurselor umane implicate în proiect;
  • A8.4 Gestiunea documentelor;
  • A8.5 Elaborarea rapoartelor tehnice și financiare aferente proiectului.
Rezultatele proiectului

Activitatea 1. Activitatea de comunicare și promovare s-a concretizat în elaborarea strategiei și a
planului de comunicare, a template-urilor pentru materialele de informare și promovare a paginii
web https://www.fdi-sas.ugal.ro (R1, R2, R3, R4-A1), precum și a afișelor și a broșurilor de
promovare on-line (R5-A1).
Activitatea 2. Dezvoltarea structurii specifice activităților antreprenoriale studențești care a
constat în actualizarea Ghidului studentului antreprenor, a Planului strategic de dezvoltare
antreprenorială (R6, R7-A2) și în crearea unui laborator de simulare a deciziilor manageriale
(constând în 1 server, 1 aplicație ERP, inclusiv servicii de implementare, 20 calculatoare, lucrări de
amenajare spațiu UDJG) (R8-A2).
Activitatea 3. Activitatea de formare și dezvoltare a competențelor antreprenoriale pentru
studenți a constat în:

  • elaborarea unui nou plan de învățământ pentru un program de formare continuă care să
    fundamenteze acordarea de competențe antreprenoriale pentru studenți – Utilizarea unui sistem integrat de gestiune financiară pentru luarea deciziilor manageriale (R11-A3)
  • organizarea a 2 cursuri de formare continuă: Competențe antreprenoriale autorizat ANC în 2017, în cadrul proiectului CNFIS-FDI 0542 (durata cursului 40 de ore), derulat online în luna iulie 2021 și la care au participat 26 cursanți (R9-A3); Utilizarea unui sistem integrat de gestiune financiară pentru luarea deciziilor manageriale, derulat online în luna octombrie – decembrie 2021, la care au participat 40 de cursanți, care au dobândit certificat de absolvire (R10-A3).

Activitatea 4. Organizarea de activități de consiliere, mentorat și informare. Activitatea a constat
în organizarea de activități de consiliere privind aspectele legale, pregătirea unui plan de afaceri și
modalități de accesare a fondurilor, mentorat în afaceri – dezvoltarea unor afaceri sustenabile și
organizarea de sesiuni de informare din partea unor instituții financiar-bancare pentru identificarea
de soluții de finanțare a afacerii pentru 64 de studenți (R12-A4).
Activitatea 5. Organizarea și desfășurarea a 3 sesiuni interactive bazate pe transferul de
cunoștințe, astfel:

Workshop 1 – Experiențe antreprenoriale de succes, 20 iulie 2021, Invitați:
studenți și reprezentanți ai mediului de faceri,

Workshop 2 – HEInnovate-instrument de autoevaluare a Universității antreprenoriale, 3 noiembrie 2021, Invitați: studenți și reprezentanți ai mediului de faceri și universități (R13-A5).

Activitatea 6. Realizarea de stagii de training în întreprinderi simulate și susținerea SAS-HUBului a constat în reactivarea unei întreprinderi simulate (IS) din cadrul firmelor de exercițiu existente în platforma națională ROCT, realizarea de stagii de training în întreprinderea simulată reactivată (30 de participanți), în perioada octombrie – noiembrie 2021 (R15-A6) și susținerea SASHUB-ului pentru stimularea potențialului creativ și inovator din UDJG prin atragerea de noi parteneri.
Activitatea 7. SMART ANTREPRENOR UGAL. Desfășurarea unor concursuri de idei de afaceri inovative, care a constat în organizarea unui concurs de idei de afaceri inovative adaptate actualului context socio-economic, realizate de studenții / absolvenții UDJG în perioada 3-8 decembrie 2021, organizarea unei competiții privind simularea unui proces decizional managerial pe baza unei situații financiare date, în perioada 3-8 decembrie 2021 și în Gala Studenților Antreprenori – premierea câștigătorilor concursului de idei de afaceri inovative și a câștigătorilor competiției privind simularea procesului decizional – 8 decembrie 2021, la care, pe baza Regulamentului de organizare și premiere pentru concursul SMART ANTREPRENOR (R17-A7) au fost acordate 3 premii pentru cele mai bune idei de afaceri și 3 premii acordate pentru cele mai bune simulări ale unui proces decizional (R16-A7).
Activitatea 8. Managementul proiectului a constat în monitorizarea, evaluarea și raportarea activităților propuse, precum și a rezultatelor, supervizarea derulării procedurilor de achiziție conform planului de achiziții (R18-A8), managementul resurselor umane implicate în proiect, gestiunea documentelor, precum și elaborarea rapoartelor tehnice de implementare și financiare
aferente proiectului.

Raport final de implementare
Galerie foto
© 2024 SAS-UGAL