
Titlul și codul proiectului
CNFIS-FDI-2017-1384
„Antreprenoriat modern și eficient pentru studenții și absolvenții UDJG-SAS-UGAL„
Scopul proiectului
Dezvoltarea spiritului antreprenorial studențesc și a structurii antreprenoriale destinate studenților din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați (UDJG).
Obiective
OBIECTIVELE SPECIFICE ALE PROIECTULUI
OBIECTIV SPECIFIC 1
Dezvoltarea de competente si abilităti antreprenoriale pentru studenti si absolventi ai Universitatii Dunarea de Jos din Galati (UDJG). Structurile diverse care exista si activeaza in domeniu, in cadrul UDJG si al asociatiilor studentesti, vor avea asigurata coordonarea si liantul prin activitatea Societătii antreprenoriale studentesti (SAS) care va fi infiintata prin proiect, cf. OM 3262/2017. Studentii si absolventii recenti ai UDJG vor putea participa la un curs de Competente antreprenoriale (autorizat ANC prin proiect), la un atelier de lucru cu antreprenori de succes, (cf. metodologiei HEInnovate (Com. Europeana si OECD) sau la activitatile de consiliere, asistenta si mentorat in antreprenoriat.
OBIECTIV SPECIFIC 2
Sprijinirea initiativelor de afaceri ale studentilor si absolventilor Universitatii Dunarea de Jos din Galati (UDJG). Stagii de practica in intreprinderile simulate, concurs de idei de afaceri, targ pentru expunerea planurilor de afaceri sunt cele trei metode de sprijin antreprenorial dedicate stud si absolventilor. Toate activitatile proiectului se vor desfasura la nivelul Universitatii, timp de 5 luni, fiind dedicate studentilor si absolventilor de la orice facultate a UDJG.
Justificarea necesității implementării proiectului
Prin obiectivele si activitatile sale, proiectul se aliniaza prioritatilor, directiilor de actiune si indicatorilor de atins care stau la baza monitorizarii si evaluarii Strategiei Nationale pt Competitivitate 2015-2020. In directia de actiune Antreprenoriat se urmareste (a) imbunatătirea densitătii IMM-urilor raportată la populatie si (b) cresterea contributiei IMM-urilor la valoarea adăugată brută. Prin crearea unui mediu favorabil antreprenoriatului tinerilor, proiectul sprijina stimularea noilor afaceri, inclusiv pentru studentii si absolventii apartinand grupurilor sociale defavorizate: femei, someri, persoane cu dizabilitati. Proiectul poate contribui la cresterea competitivitatii pe plan local si regional, cu impact si contributie directa la ob. Strategiei Guv. pentru dezv. Sect. IMM si imbunatatirea mediului de afaceri din Romania – Orizont 2020, respectiv la Dir. de actiune 1: Sprijinirea si promovarea antreprenoriatului (Masura 1, Masura 3 si Masura 4).
Activități în cadrul proiectului
A1 – Managementul proiectului
- A1.1. Coordonarea activităților aferente proiectului; Comunicarea între managerul de proiect şi membrii echipei; Coordonarea membrilor echipei prin respectarea sarcinilor, precum și a termenelor de realizare a acestora, cu respectarea legislaţiei în vigoare, urmărindu-se asigurarea unui raport optim cost-eficiență între buget și indicatorii asumați, respectiv între bugetul alocat fiecărei activități și rezultatele previzionate. Coordonarea se va realiza pe plan financiar, juridic, informatic și pe linie de achiziții;
- A1.2. Informare și promovare (anunţuri, invitaţii, clarificări) prin e-mail şi reţele de socializare. Promovarea activităților proiectului prin: întâlniri cu grupuri de studenți/absolvenți, e-mail, mass-media, reţele de socializare şi asociaţiile studențeşti şi alumni;
- A1.3. Implementare activități prin analiza și raportarea în permanență a situației proiectului, urmărirea bugetului și a activităților aprobate, asigurarea calității, corelate cu instrumentul financiar al achizițiilor și plăților.
A2 – Activitatea de comunicare şi publicitate
- A2.1. Elaborarea strategiei și a planului de comunicare pentru proiect prin luarea în considerare a instrumentelor şi documentelor de promovare şi diseminare;
- A.2.2. Activități de publicitate (conceperea elementelor de identitate vizuală, materiale informative şi publicitare–afişe, pliante, broşuri, banner, mape, pixuri personalizate) prin intermediul mediului on-line şi prin afișaj etc. Se va crea o pagină Facebook a proiectului, care va fi actualizată permanent și în care se vor publica comunicate şi anunțuri în conformitate cu graficele activităţilor proiectului;
A3 – Dezvoltarea structurii specifice activităților antreprenoriale studențești
- A3.1. Constituirea și avizarea de către Consiliul Executiv al Societăţii Antreprenoriale Stud. din Univ. “Dunărea de Jos” din Galați (SAS-UGAL) a unor celule antreprenoriale pilot la nivelul a 4 facultăți (Economie și Administrarea Afacerilor; Inginerie; Știința și Ingineria Alimentelor; Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică);
- A3.2. Elaborarea de către SAS-UGAL a unui Ghid al studentului antreprenor–întreprinzător, aspirant şi lider autentic, cu inițiative concrete în afacerile de mâine;
- A3.3. Identificarea a potențialilor beneficiari ai proiectului (studenți și absolvenți) printr-o campanie de informare;
- A3.4. Incheierea de acorduri privind colaborarea pe linie antreprenorială cu cel puțin 3 universităţi din ţară.
A4 – Formare antreprenorială şi de management pentru accesarea de fonduri publice
- A4.1. Desfăşurare curs Competenţe antreprenoriale, autorizat ANC în 2017, în cadrul proiectului CNFIS-FDI 0542. Se va forma o serie de 25 de cursanţi (studenţi/absolvenţi), dintre care cel puţin 90% vor absolvi cursul şi vor rezulta min. de 10 planuri de afaceri. Durata cursului: 40 ore;
- A4.2. Desfăşurare curs Expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene, autorizat ANC, cod COR 242213, prin care se oferă informații și competențe necesare dezvoltării abilităților de planificare, scriere, implementare, decontare și monitorizare a proiectelor cu fonduri nerambursabile, prin care cursanţii îşi pot dezvolta afacerea proprie și/sau pot coordona proiecte pentru atragerea de finanțare nerambursabilă pentru propria afacere. Durata cursului: 40 ore. Se va forma o serie de 25 de cursanţi, dintre care cel puţin 90% vor absolvi cursul şi vor rezulta min. 10 proiecte. Durata cursului: 40 ore.
A5 – Organizarea şi desfăşurarea de workshop-uri și activități de mentorat
- A5.1. Workshop–HEInnovate-ins trument de autoevaluare a Universității antreprenoriale;
- A5.2. Workshop–Bune practici antreprenoriale. Invitați: antreprenori din regiunea Sud-Est;
- A5.3. Consiliere și orientare în cariera antreprenoriala în cadrul CCOC (Centrul de Consiliere şi Orientare în Carieră) al UGAL, corelate cu sesiuni de mentorat.
A6 – Sprijinirea activității întreprinderilor simulate din SIMPRACT
- A6.1. Reactivarea întreprinderilor simulate create în cadrul proiectului „SIMPRACT-Tranziția de la școală la viața activă prin practică și crearea de intreprinderi simulate” (POSDRU/160/2.1/S/138113), pe baza transmiterii formularelor de continuare a activităților către centrala firmelor de exercițiu din România (ROCT);
- A6.2. Desemnarea managerilor, întocmirea organigramelor și împărţirea studenților și absolvenților selectați pe fiecare departament, stabilirea metodologiei specifice activităților firmelor simulate;
- A6.3. Realizarea de stagii de training în întreprinderile simulate.
A7 – Organizarea unui Concurs de idei de afaceri
- A7.1. Organizarea și promovarea Concursului: elaborarea metodologiei, a regulamentului; identificarea și atragerea firmelor care să formuleze probleme de rezolvat de către participanții la Concurs;
- A7.2. Desfășurarea Concursului. Cele mai bune 3 planuri de afaceri (din min. 10) vor fi răsplătite cu premii, sesiuni de mentorat/tutoriat și intern-ship-uri.
A8 – Târg pentru expunerea planurilor de afaceri și facilitarea contactului cu potențiali investitori prin evenimentul SAADC 2018 (Studenți și Absolvenți Antreprenori în Dialog cu Companiile)
- A8.1.Organizarea unui târg în vederea expunerii planurilor de afaceri (PA) participante la concurs (Activ. A7) si de postere care prezintă rezultate ale unor proiecte de diplomă/lucrărilor de disertație, proiecte/lucrări la sesiuni ştiințifice, cu potențial de a fi bazele unor start-up-uri. Acestea sunt pentru reprezentanții mediului economic și publicului larg;
- A8.2. Masă rotundă cu reprezentanți ai companiilor în spațiul special amenajat.